اخبار روزاقتصاد

ورودی بیت کوین ETF به 16 میلیارد دلار رسید: آیا اتریوم نیز به دنبال آن خواهد بود؟

ورودی بیت کوین ETF به 16 میلیارد دلار رسید: آیا اتریوم نیز به دنبال آن خواهد بود؟

بیت‌کوین نقطه‌ای (BTC) ETF‌ها به خوبی کار می‌کنند و جریان ورودی آنها تسریع می‌شود. توسط سرمایه گذاران نهادی و خرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که ETFها که در اوایل امسال راه‌اندازی شدند، بیش از 16.16 میلیارد دلار اضافه کرده‌اند در جریان ورودی امسال. این روند تخمین 12 ماهه بلومبرگ را که بین 12 تا 15 میلیارد دلار بود، شکست داده است.

Blackrock’s iShares Bitcoin Trust (IBIT) با جمع آوری بیش از 316 هزار سکه به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار، بازار را رهبری می کند. صندوق بیت کوین Wise Origin Fidelity (FBTC) با بیش از 176 هزار سکه دنبال می شود. سایر ETF های قابل توجه بیت کوین شامل ARKB کتی وود، BITB Bitwise و BTCO اینویسکو هستند که به ترتیب دارای 47765، 39420 و 7197 سکه هستند.

در مقابل، Grayscale Bitcoin Trust (GBTC)، که زمانی بزرگ‌ترین ETF بیت‌کوین بود، با از دست دادن بیش از 18000 سکه در سال جاری شاهد خروجی قابل‌توجهی بود. این کاهش به دلیل کارمزدهای بالای آن است، با نسبت هزینه 1.50٪، در مقایسه با IBIT Blackrock که فقط 0.25٪ شارژ می کند. به عنوان مثال، یک سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در GBTC، 1500 دلار هزینه سالانه دارد، در حالی که همین مبلغ در IBIT فقط 250 دلار هزینه دارد.


Bitcoin ETFs
GBTC در مقابل FBTC در مقابل ARKB در مقابل IBIT در مقابل ETFهای BTCO

داده های اضافی نشان می دهد که برخی از بزرگترین سرمایه گذاران نهادی این ETF های بیت کوین را خریداری کرده اند. گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که صندوق‌هایی مانند Millenium Management، Susquehanna، Horizon Kinetics و Jane Street ETF بیت‌کوین را خریداری کرده‌اند. دیگر شرکت های قابل توجه عبارتند از Fortress Investment، Apollo Global و Farallon Capital.

Millennium یک صندوق 68 میلیارد دلاری است که توسط میلیاردر Izzy Englander اداره می شود در حالی که Apollo Global یکی از برترین شرکت های سهام خصوصی در جهان است. Susquehanna متعلق به یکی از متحدان ترامپ و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در TikTok است.

آیا ETFهای اتریوم موفقیت مشابهی خواهند داشت

این اعداد در زمانی به دست آمد که سرمایه‌گذاران منتظر تأیید ETF های اتریوم را مشاهده کنید. تحلیلگران انتظار دارند که این تایید در این ماه اتفاق بیفتد.

روی کاغذ، ETFهایی که اتر را ردیابی می‌کنند باید به خوبی عمل کنند زیرا این سکه سابقه طولانی در شکست بیت کوین دارد. اتریوم در پنج سال گذشته بیش از 1654٪ افزایش یافته است در حالی که بیت کوین در همان دوره 587٪ افزایش یافته است.

همچنین، اتر یکی از روان‌ترین ارزهای دیجیتال در صنعت است، در حالی که Grayscale Ethereum Trust (ETHE) هدف تقریبا 10 میلیارد دلار دارایی اضافه کرد. این یک صندوق بسیار گران با کارمزد مدیریت 2.50٪ است.

همانطور که قبلاً گزارش شد، ETF های نقطه ای اتریوم برای سرمایه گذاران نهادی که ممکن است برای مقابله با کلیدهای کیف پول سرد مشکل داشته باشند، ایده آل خواهند بود. 

سرمایه‌گذاران خرد که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد، کارمزدی را پرداخت می‌کنند و همچنین پاداش سهام آن را از دست خواهند داد. بیشتر صندوق ها احتمالاً نسبت هزینه 0.25٪ را شارژ می کنند. داده‌ها نشان می‌دهند که Ethereum سالانه بازدهی حدود 3.26% دارد. به این معنی که سرمایه گذاران اتر بهتر از دارندگان ETF عمل خواهند کرد. 

بنابراین، این احتمال وجود دارد که ETH ETF های نقطه ای از نظر ورودی دارایی از بیت کوین عقب بیفتند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا